måndag 8 november 2010

Bangalore - Indien (dag 6)

Efter en dag på jobbet längtade jag efter ett lite kvällsdopp i poolen. Efter en lång simtur och en stunds torkande hörde jag ett högt brummande motorljud samtidigt som jag skymtade en liten rökbildning som inom kort ökade dramatiskt. Det formligen stank av bensin så jag sprang till närmaste hotellvärd och frågade panikartat om någon sätt den brinnande tankbilen. Vid det laget var hela poolområdet fyllt av rök och jag var helt övertygad om att det skulle ske en explosion när som helst. Hotellvärden, som inte verkade vara det minsta bekymrad över att hotellet snart skulle vara ett minne blott, började snällt förklara. (Med indisk brytning) - No No Sir, there is no truck burning. We are just killing mosquitos Sir. – genom att elda bensin, kontrade jag. – Yes, they die very quikly. Ja, tacka f*n för det om man använder bensinrök som bekämpningsmedel. – Allvarligt talat, hur j*vla dum kan man vara… använda bensin… Ja, varför inte använda nervgift medan man ändå håller på. Jag tog handduken för munnen och gick därifrån. Ni kan ju alla räkna ut hur mycket jag dricksade för den servicen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar