onsdag 17 november 2010

Det är så gött när det kostar…

…att parkera. Jag har under en tid gått på öppna förskolan inne i centrala Norrköping och då utnyttjat gratisparkeringen vid hamnen. Är man lite dumsnål så får man leva med en promenad på ca 15 min på en tungt trafikerad väg samt att man får cirkulera bland andra snåljåpars bilar bland snöslask och annat jobbigt. Idag tog jag mitt förnuft till fånga och gjorde något som jag borde gjort för länge sedan. Nämligen att parkera på en normal, närliggande och kostande parkeringsplats. Oooh vad gött det var. Ingen stress!!

Det finns bara en sak som är värre att försöka hitta en gratis parkeringsplats och det är att komma till en kostande plats som accepterar varenda tankkort i världen, men inte ett normalt Visa eller Mastercard (är ju så sjukt att man blir mörkrädd). Så jag vill passa på att hylla den dyra parkeringsplatsen som tar civiliserade kreditkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar