söndag 14 november 2010

Ett dop med det STORA extra…

Det var värst vad finklädd min vän tillika barnets far var… Det var det första jag tänkte när jag anlände till kyrkan. Mörk kostym med rosa slips och matchande näsduk.  Jag kände mig nerklädd med min blå kavaj, chinos och röda slips. Något jag inte kunnat drömma om när jag valde kläder ett par timmar tidigare. Trög som man är så fattade jag inget om vad som komma skulle. Inte ens när han gick mot oss i kyrkan med sin älskade som var klädd i en vacker vit klänning, anade jag något. Det var först när de passerade dopfunten och fortsatte fram till altaret som min käraste förstod vad som höll på att hända. ”De ska ju gifta sig!” sa hon. Då fattade jag också…
Därefter gick allt mycket fort. Ringar byttes, barnet fick vatten på huvudet och tårar fälldes. Avslutningsvis fick samtliga gäster avnjuta en fantatisk middag tillsammans. En underbar kväll helt enkelt! Tack för det kära vänner!!!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket för att ni var med oss på denna dag! Du var så fint klädd, även den övriga familjen såklart! Tack än en gång och hoppas vi ses snart igen!

    SvaraRadera
  2. Det låter bra det! Vi styr upp en middag helt enkelt.

    SvaraRadera