torsdag 4 november 2010

Bangalore - Indien (dag 3)

När klockan närmade sig fem och taxin var på väg började jag känna lättnaden sprida sig genom kroppen. Även om jag försöker komma i säng i rimlig tid så är det svårt att somna. På något konstigt sätt lever jag fortfarande kvar i den svenska tidszonen vilket dessvärre innebär att man piggnar till runt 23:00 vilket försvårar insomnandet avsevärt. Konsekvensen av detta är att jag sovit på tok för lite, så lite lugn och ro på Hotellet innan helgens bravader skulle ta fart var efterlängtat. Det som hände därnäst var att Umesh frågade om det var ok om vi kunde bege oss av runt 18:30… Självklart sa jag, samtidigt som jag febrilt försökte minnas om vi hade bestämt oss för någon aktivitet den kvällen. Jag menar, i min värld så var det ju hotellet som väntade. Svaga minnen började ta form av att Umesh nämnt något om att ledningen skulle ta mig ut men jag trodde personligen att han syfte på den lunch som han tidigare samma dag bjudit på. Men så var det tydligen inte. Det var bara och tänka om, avboka hotelltaxin och förskjuta den efterlängtade skönhetssömnen med några timmar.

Så när klockan började närma sig 18.30 begav sig jag, Rejimon, Umesh och Shiva till en sportbar för att äta och dricka gott. Det visade sig bli en väldigt trevlig tillställning med Thailändsk mat och indisk whisky. Jag måste erkänna att jag var skeptisk till valet av måltidsdryck men det är bara att ta seden dit man kommer. Alla ni som läst min lilla reseskildring känner ju till min mat-filosofi, nämligen att alltid beställa det som mina kollegor beställer. Så det var bara och tacka ja och snällt hoppas att den indiska motsvarigheten åtminstone har en antydan till samma smak som dess Skotska förebild. Till min stora lättnad skulle inte denna dryck drickas rent utan blandas ut med sodavatten. – Tack gode gud för det. Jag tog tillfället i akt och fyllde glaset med sodavatten till bristningsgränsen. Allt för att det skulle bli så drickbart som möjligt. Det skumma i sammanhanget var att smaken på denna dryck faktiskt var helt ok.

En vattenpipa, 3 stora whisky och en massa kryddstark mat senare var det tydligen dags för mig att visa mina kunskaper i den omåttligt populära sporten cricket. Det fanns en cricketsimulator alldeles intill vårt bord bestående av en bollkanon som sköt stenhårda skott. Jag tänker inte gå in på några djupare detaljer i hur det gick, men ni kan ju alla göra era egna antaganden rörande min prestation, med hänsyn taget till vad vi gjort innan. Hur eller hur så hade vi en toppen kväll i goda vänners lag bestående av många intressanta samtal som förde oss närmre varandra. En massa skratt senare var det dags för oss alla att bege oss hem. Väl hemma på hotellet gjorde jag ett tappert försök till att somna tidigt då dagen därpå skulle bli hektisk, men det visade sig vara helt omöjligt. Så min vana trogen så piggnade jag till och låg och skruvade mig i timmar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar