torsdag 25 november 2010

Snö, Snö och mera snö…

Personligen älskar jag det, min dotter tycker det är ok och min käresta hatar det… Jag vågar påstå att alla svenskar som upplever detta just nu har någon form av åsikt kring det faktum att hela södra Sverige håller på att dränkas av snö. Snöskyffeln har säkert varit framme minst 17 gånger och jag kan inte låta bli att le lite när jag tänker på att vårt framtida hus endast har en liten och nätt garageuppfart…

Någon som vet om man kan dra värmeslingor från fjärrvärmen för att helt eliminera snöskottandet (hade ju varit så gött)?

Hade någon frågat om jag vore intresserad av ovanstående lösning för ca 2 år sedan hade jag säkerligen bara skrattat åt det. Jag menar, som dalmas vet man att östgötar aldrig upplevt en riktig vinter… och sedan kom 2010... Och därefter kom 2011. Helt sanslöst vad det snöar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar