måndag 22 november 2010

Ooooh en sån skön dag

Under min pappaledighet så har jag för vana att vara aktiv. Livet blir helt enkelt lite roligare då. Det märkliga är att desto fler aktiveter jag och dottern har planerade desto större lugn infinner sig… Konstigt kan tyckas, men logiskt om man tänker efter.

Min dotter stimuleras av att träffa andra barn och vuxna i olika sammanhang. Att öppna förskolan erbjuder en enorm mängd nya, roliga och spännande leksaker gör inte saken sämre. Dessutom får jag vuxenkontakt och kan prata av mig lite… Men någon gång ibland är det skönt att bara vara hemma.

Idag springer dottern omkring och leker med sina leksaker helt själv och verkar trivas alldeles utmärkt i sitt eget sällskap. Detta betyder att jag kan ta ett steg tillbaks och bara finnas lite i bakgrunden… och skriva en rad eller två. Dagen kommer fortsätta att gå i lugnets tecken. Snart kommer farmor. Bara att luta sig tillbaks i soffan och passa på att njuta. Skönt, skönt och bara skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar