onsdag 3 november 2010

Inte utan sin Maileg kanin…

Det var det sista jag fick höra innan min sambo åkte till jobbet. Den självklara frågan som läsaren ställer är: Vad f*n är en Maileg kanin och varför måste den vara med. Maileg så vitt jag vet en dansk leverantör som tillverkar omåttligt populära kaniner. Dessa kaniner har, i vissa kretsar, mer eller mindre blivit en inredningssymbol i sig där dess existens kan ge ett foto eller ett barnrum en speciel prägel. Detta får man som pappa tidigt lära sig :)
Just idag skulle min dotter fotografera sig och då skulle den obligatoriska rekvisitan med. Det räckte inte med kaninen utan jag skulle dessutom ta med mig en matchande kudde så att hela bilden, dvs dotter i kombination med kudde och kanin, matchade snyggt. Den stackars fotografen som själv hade tagit med en fårskinsfäll bröt mer eller mindre ihop när jag förklarade att jag var tvungen att byta om på min dotter först så att hon hade ”Rätt linne” på sig samt att vi skulle använda oss av vår kudde.
 Fotografen tyckte att det var mycket bättre att vi tog bilder på en glad tjej i hennes nuvarande kläder än att vi tog bilder på en ledsen tjej i ”Rätt kläder”…  Jag tänkte att:  Jag hör vad du säger men det finns inte en chans i världen att jag låter det ske. Min dotter är tålig sa jag och började byta om på henne. Fotografen suckade och stönade och jag gjorde vad jag kunde för att ignorera det faktum att jag var en extremt jobbig kund. Men efter lite fix och trix så var min dotter redo att fotograferas med ”Rätt kläder”,  ”Rätt kudde” och med ”Rätt kanin”. Resultatet blev perfekt! Tack Maileg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar